Kupić, czy wynająć

model domuKupić czy wynająć/ wynajmować nieruchomość na cele związane z prowadzoną działalnością?

 

Zapraszam do kontaktu,

Jacek Wójtowicz

tel. 697 166 282

mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Każda Firma ma inną specyfikę i inne potrzeby lokalowo – magazynowe. Wielu Właścicieli Firm wynajmuje nieruchomości płacąc wysokie sumy. Czas biegnie, a ciężko zapracowane pieniądze oddajemy innym.

Warto zastanowić się, czy nie lepiej byłoby pracować/ działać „u siebie”?

Patrząc historycznie wartości nieruchomości rosną, kupując lub budując nieruchomość za pomocą kredytu inwestycyjnego w pewnym momencie nieruchomość będzie w 100% spłacona, a wtedy:

  • odejdzie nam koszt najmu/ raty kredytu,
  • możemy wynająć nieruchomość i mieć dodatkowy dochód na emeryturze,
  • możemy sprzedać nieruchomość.


Jeśli ten pomysł wywołuje w głowie choćby zastanowienie to warto zrobić sobie kalkulację, co mogę dzięki takiej inwestycji zaoszczędzić.



Koszt najmu – ile wydajemy?

Jaka kwota zbiera się przez okres prowadzenia działalności gospodarczej? Wszystko zależy od tego jakie kwoty wydajemy na najem oraz przez jaki czas będziemy prowadzić działalność.

  • Przykład 1.
    Firma wynajmująca lokal użytkowy lub mieszkalny na biuro.
    Koszt miesięczny najmu to 4 000,00.
    Przez 10 lat Firma zapłaci komuś 480 000,00 złotych
    Przez 20 lat 960 000,00 złotych.

  • Przykład 2.
    Firma wynajmująca duży lokal użytkowy na potrzeby działalności.
    Koszt miesięczny najmu to 12 000,00.
    Przez 10 lat Firma zapłaci komuś 1 440 000,00 złotych
    Przez 20 lat 2 880 000,00 złotych.

  • Przykład 3.
    Firma wynajmująca budynek komercyjny i magazyn na potrzeby Firmy.
    Koszt miesięczny najmu to 25 000,00.
    Przez 10 lat Firma zapłaci komuś 3 000 000,00 złotych
    Przez 20 lat 6 000 000,00 złotych.


Adres Firmy jako wizytówka.

Wynajmując nieruchomości na cele związane z prowadzoną działalnością gospodarczą czasami musimy zmieniać adres siedziby. Może to mieć niekorzystne działanie na naszych Klientów i odbiorców naszych usług.

Prowadząc działalność we własnym lokalu, czy też budynku będziemy kojarzeni z tą lokalizacją. Nasza działalność będzie łatwiej rozpoznawalna. Nasi klienci i kontrahenci będą mogli nas łatwiej znaleźć.

W zależności od rodzaju prowadzonej działalności może znaleźć lokalizację, która najbardziej nam odpowiada z uwagi na:

  • obecność potencjalnych Klientów,
  • dostępność do szlaków komunikacyjnych,
  • czy prestiż.



Koszt najmu dochodem?

Obecnego:

Tak koszt najmu, który Firma ponosi obecnie bank może potraktować w części lub w całości jako dochód Firmy. Jeśli Firma najem ma zaksięgowany w kosztach to jeśli kupujemy nieruchomość na cel tej samej działalności i zadeklarujemy zakończenie obecnego najmu to bank skoryguje ten koszt i dzięki temu stanie się on dochodem branym pod uwagę do zdolności finansowej Firmy.

 

W przyszłości:

Jak zakończymy działalność możemy wynajmować nasza nieruchomość co może nam dać stały dodatkowy dochód.



Kredyt inwestycyjny.

Jak zostać Właścicielem nieruchomości – warto zastanowić się nad kredytem inwestycyjnym. Poniżej najczęściej zadawane pytania do tematu kredytu inwestycyjnego, jeśli czegoś brakuje zachęcam do KONTAKTU, chętnie odpowiem na pytania

 

Na jaki okres możemy udzielić kredyt inwestycyjny?
▪ na maksymalnie 20 lat.

Jaki jest wymagany wkład własny?
▪ dla nieruchomości mieszkalnych min. 20%, dla nieruchomości komercyjnych min. 25%.

Jakie nieruchomości mogę kupić dzięki kredytowi inwestycyjnemu?
▪ nieruchomości mieszkalne (tutaj jest sporo wyjątków), nieruchomości komercyjne – lokale budynki, działki, nieruchomości w celu dalszego wynajmu.

Jak długo trwa proces kredytowy?
▪ to zależy od wielu czynników.

Jakie są koszty?
▪ główne koszty uzyskania kredytu to: prowizja za przyznanie i marża Banku. Czasami dochodzą dodatkowe koszty zabezpieczeń takich jak np. gwarancja BGK.

Co z finansowaniem VAT?
▪ oprócz kredytu inwestycyjnego możemy udzielić kredytu na VAT do czasu odzyskania podatku z Urzędu Skarbowego. Co ważne na kredyt ten Twoja Firma nie potrzebuje zdolności kredytowej i wkładu własnego – musi to być jednak część transakcji.

 

Zapraszam do kontaktu,

Jacek Wójtowicz

tel. 697 166 282

mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.